Szerencsére egyre divatosabb mindenmentes módon étkezni, viszont ez nem csak divatból egyre népszerűbb, hanem egészségügyi előnyei miatt is. Napjainkban egyre több az ételérzékenységben szenvedők száma és köztük azoké is, akik nem tudnak érzékenységükről, de egy jól összeállított, természetes alapanyagokból álló étrendet követve érzékelik, hogy energikusabbak, erősebb az immunrendszerük, nem puffadnak és alapvetően jobban érzik magukat a bőrükben.

A mindenmentes étkezés nem egy úri dolog

Mindenmentes alatt értendő, hogy természetes összetevőkből álló, minden adalékanyagtól mentes, amiket manapság előszeretettel használnak a magasabb profittermelés szempontjából az élelmiszerekben. Gyakorlatilag őseink szempontját helyezzük ezzel a táplálkozással újra előtérbe, miszerint azért táplálkozunk, hogy a testünket valóban tápláljuk, tápanyagokkal, vitaminokkal és ásványianyagokkal lássuk el. A feldolgozott élelmiszereknek, alapanyagoknak, mint a cukor, a fehérliszt és még sorolhatnánk, nem ez a célja, hanem csak és kizárólag az élvezeti érték, a függőségeink kielégítése és az olcsóság.

Miért olyan nagy dolog, ha valami mindenmentes?

Mivel a feldolgozott, tápanyagoktól megfosztott élelmiszereknek rendkívül költséghatékony az előállítása, ezért előszeretettel használják rengeteg élelmiszerbe adalékanyagként, ezzel is növelve a térfogatot, a struktúrát és az ízélményt. A kémiai úton előállított színezékek, adalékanyagok száma pedig egyre csak nő. Az ezektől mentes élelmiszereket szoktuk úgy hívni, hogy mindenmentes. Viszont pont ezért, mert szinte már minden élelmiszerben megtalálhatók, egyre érzékenyebb rá az emberi szervezet, hiszen már csak ilyeneket vásárol, és egészséges tápanyagokat nem, vagy csak sokkal kevesebbet.

A mindenmentes fogalma

A mindenmentes kifejezés sok tényezőt foglal magában: az ilyen étel gluténmentes, laktóz- vagy tejfehérjementes, cukormentes. Mindenmentes vegán életmódot követőknél még tojásmentes és húsmentes is lehet. Akit sosem foglakoztatott a táplálkozás mélyremenőbb kérdésköre, joggal teheti fel a kérdést, hogy ha ennyi minden nincs benne, akkor mégis mi van? Pedig, ha jobban belegondolnak, ők is ismerik a következőket: kókusz, mandula, datolya, gyümölcsök, köles, gesztenye, de még a csokoládé, melyet nem „higítottak fel” cukorral és tejporral, is ide sorolható. Ez csak néhány dolog volt a sok közül, ami egy natúr összetevő, mégis már önmagában is nagyon finom.

Mindenmentes alkotás

Egy „mentes” liszt vagy tej teljesen másképp tud viselkedni sütés vagy főzés során, mint a hagyományos, ezért meg kell tanulni bánni vele. Mi már hosszú ideje kísérletezünk és alkotunk belőlük tökéletes ízharmóniákat alkotva, és odafigyelve arra, hogy a mindennapos, megszokott ízeket is felidézzük mindenmentes testvérével, amiket a hagyományos torták és sütemények adtak hozzá a gyerekkorunk emlékeihez.