Dió, kesudió, mandula, tökmag, mogyoró, napraforgómag.. sorolhatnánk ezeket az szuper tápanyagtartalommal és jótékony hatással rendelkező finomságokat, amik a mindenmentes étkezés hasznos részei.

A mindenmentes egészséges étkezés összetevői

Az olajos magvak nagyon értékes tápanyagokkal rendelkeznek. Ilyen a folsav, mely, mint tudjuk, a fejlődő magzat számára nagyon hasznos vitamin. Ezen felül részt vesz a vérképzésben, segíti más fontos vitaminok felszívódását, mint a B12, és segíti a hajnövekedést is, főleg, hogy az olajos magvakban rengeteg B vitamin is van. Az olajos magvakban megtalálható egy úgynevezett fitoszterol nevű anyag, ami lassítja a koleszterin felszívódását. Kalcium tartalmuk fontos szerepet játszik a vegán mindenmentes étrendben. Az erek egészségéhez nagyban hozzájárulnak, így a szív- és érrendszeri betegségek, illetve a daganatos megbetegedések megelőzésében is segítenek.

Hogyan illesszük be a mindenmentes étkezésbe?

A legjobb választás a natúr fogyasztásuk. Viszont nem viszont be túlzott sómennyiséget, mégis nagyon javítunk élvezeti értékén, ha enyhén megpirítjuk őket serpenyőben. Önmagukban is nagyon finomak, és gyakorlatilag bármivel kombinálhatók a mindenmentes étkezésben is, mint kásák, gyümölcsök, sajtok, saláták, főételek, desszertek, krémlevesek.

Mikor fogyasszuk őket a mindenmentes étkezés alatt?

Az olajos magvak kiválóak tízóraira vagy uzsonnára, könnyen elvihetjük őket bárhova, kis helyet foglalnak és nem igényelnek hűtést sem. Esetleg sportolás előtt, ha szeretnénk nyerni egy kis energiát, de nem szeretnénk tele enni magunkat, akkor tökéletes választás.

A fogyásban is segíthet a mindenmentes étkezés során

A magvakat mértékkel szabad csak fogyasztani, mint bármi mást, mivel magas a kalóriatartalmuk, viszont jótékony zsírokban bővelkednek, mint az Omega 3, ami a megfelelő hormon rendszer fenntartásáért is felel, illetve a normál bélműködésben is segít a mindenmentes étkezés során.