A vegán étrend nagyon jótékony hatásokkal bír, ha azt megfelelően csináljuk.

Megfelelő fehérjebevitel vegán étrend alatt is

Vegán étrend követőként nem szenvedünk fehérjehiányt, csak akkor, ha sosem fogyasztunk természetes táplálékokat. Rengeteg növényi forrás létezik, amivel fedezhetjük a napi fehérjeforrásunkat, ahogy rengeteg vegán élsportoló is teszi. Egy átlagos embernek 0,8 g fehérjére van szüksége egy nap. Persze, ez magasabb, amennyiben nehéz súlyzós edzéseket végzünk rendszeresen. Próbáljuk meg minél változatosabb forrásból bevinni a fehérjét. Kitűnő fehérjeforrások a hüvelyesek, mint a lencse, a fekete bab, a borsó vagy a magvak, mint a mogyoró és annak minden formája, mint a mogyoróvaj, a kesudió. Ezen kívül a teljes értékű gabonák is tartalmaznak sok fehérjét, mint a quinoa, a bulgur, a barna rizs, a köles. A chia mag, a lenmag, a brokkoli és a spenót is magas fehérjetartalommal büszkélkedhet. A vegánok körében népszerű húspótló a szejtán, ami színtiszta fehérjebomba vagy a tofu és a Magyarországon kevésbé elterjedt tempeh.

Módjával fogyasszunk fruktózt a vegán étrend alattt

Bár a gyümölcsök rengeteg rostot, ásványi anyagot és vitamint tartalmaznak, ezek mellett gyümölcscukorban is bővelkednek, ami túlzott fogyasztása folytán zsírrá alakulhat át. Ha a vegán étrend alatt aszalványokat fogyasztunk, szintén érdemes azt mértékkel tenni, mivel a friss gyümölcsökben jobban hasznosuló tápanyagok találhatók, illetve méretükből adódóan biztos, hogy kevesebbet tudunk megenni belőlük.

Ne vigyük túlzásba a zsiradékbevitelt vegán étrend követésekor sem

Az olajos magvak kis mértékben nagyon hasznosak szervezetünk számára a vegán étrend alatt is, viszont ezek fogyasztását sem érdemes túlzásba vinni, ahogy főzésnél sem kell, hogy olajban tocsogjon bármi vagy egy salátára sem kell túl sok olivaolajat önteni. A megfelelő zsírbevitel étkezésünk 10-15%-a, aminek nagy része jó, ha telítetlen zsírsavakból áll.

A B12 vitamin fontossága a vegán étrend alatt

Amennyiben vegán étrend alatt elhagyjuk a húst és a tejtermékeket is, úgy figyelni kell a B12 vitamin megfelelő bevitelére. Ez legegyszerűbben táplálékkiegészítő formájában kivitelezhető,