Az egészség a legfontosabb, viszont hosszútávon ezért tenni is kell. A mindennapi táplálkozásunk pedig nagyban hozzájárul az egészségi állapotunkhoz. Az egészséges táplálkozásban megtalálható minden tápanyag, amire szüksége van szervezetünknek. Az egészséges táplálkozás egy életmód, aminek bár rövidtávú, de leginkább hosszútávú jótékony hatásai vannak.

Egészséges életmód jótékony hatásai – testsúly kontroll

Az egészséges táplálkozás összetételében sok zöldség, gyümölcs és alacsony kalória tartalmú élelmiszer szerepel, amivel megtölthetjük tányérunkat és gyomrunkat, a rostoknak köszönhetően pedig sokáig keltenek jóllakottság érzést. Ezen kívül a benne található tápanyagoknak, ásványi anyagoknak, vitaminoknak és nyomelemeknek köszönhetően ideális egyensúlyban tartják a hormonok, a pajzsmirigy szintjét is.

Egészséges életmód jótékony hatásai – Energiaszint növekedés

Az egészséges táplálkozás lényege valójában az, hogy energiát nyerjünk az ételből, amit megeszünk. Ha túl sok feldolgozott élelmiszert, cukrot, zsírt és szénhidrátot viszünk be a szervezetünkbe, az zsírraktározáshoz, valamint méreganyagok raktározódásához vezethet, valamint a vércukrunkat is folyamatos ingadozásnak tesszük ki, amivel mind szellemileg, mind fizikailag fáradtabbnak érezhetjük magunkat.

Egészséges életmód jótékony hatásai – Kevesebb stressz

Amennyiben vércukrunk nem ingadozik és kipihentebbnek, energikusabbnak érezzük magunkat, elégedettek vagyunk az egészségünkkel és a testünkkel, kevesebb stressznek is vagyunk kitéve. Az egészséges táplálkozás során fogyasztott élelmiszerekben található vitaminok, ásványi anyagok, Omega-3 zsírsavak segítenek abban, hogy a szervezetünk ne termeljen sok kortizol nevű hormont, amit stresszhormonnak is szoktak nevezni.

Egészséges életmód jótékony hatásai – Öregedés késleltetése

A magas víztartalom, amivel a zöldségek, gyümölcsök büszkélkedhetnek, kiválóan hidratálnak külsőre is, azaz feszesítik a bőrt, késleltetik annak öregedését. Az antioxidánsok támogatják az oxidatív stresszel szembeni védekezést. Az Omega-3 sav szintén hozzájárul a bőr feszességéhez. Így az egészséges táplálkozás folyamán bőrünk, sejtjeink öregedését is tudjuk késleltetni.