A túlzott cukorfogyasztás számos egészségügyi problémát okozhat, így ha valamelyiket tapasztaljuk, bár nem olyan egyszerű, de érdemes kipróbálni a cukormentes életmódot.

1. ok, amiért érdemes a cukormentes életmódot kipróbálni

A folyamatos sóvárgás az édes íz után jelzi, hogy túl sok cukrot eszel. Ezt minél több cukros étel bevitelével kompenzálod, annál jobban fogod kívánni a még több cukros étel fogyasztását. Ez egy ördögi kör, amivel azt jelzi a test, hogy már függője vagy a cukornak. Az édes ízhez hozzászokik az ízlelés, ezért még több kell belőle. A vércukorszint megemelkedik, majd hirtelen lezuhan, ezért fáradtságot is érezhetünk, amit még több cukor fogyasztással enyhíthetünk egy rövid ideig. A cukormentes étkezésbe való belevágás éppen ezért nagyon nem egyszerű, de hamar élvezhetjük a jótékony hatásait.

2. ok, amiért érdemes a cukormentes életmódot kipróbálni

Egy másik jele a túl sok cukorfogyasztásnak, ha egész nap fáradtnak, rossz kedvűnek érezzük magunkat. Ez szintén a vércukorszint ingázásának tudható be. Étkezés után úgy érezhetjük, hogy felpörgünk, tele vagyunk energiával, azonban e vércukorszint hirtelen lecsökkenésével hamar alábbhagy a lelkesedés és sokkal fáradtabbnak érezhetjük magunkat, mint előtte, ez az állandó fáradtság pedig a kedélyállapotunkra is rányomhatja a bélyegét, amitől nehezebben vehetjük az akadályokat. A cukormentes étkezés segíthet visszahozni az ideális energiaszintet.

3. ok, amiért érdemes a cukormentes életmódot kipróbálni

A túlzott cukorfogyasztás bőrproblémákhoz is vezethet. A kevésbé kellemetlen tünet, amikor „csak” száraznak, fakónak és élettelennek látjuk bőrünket, bár ez is a hormonháztartásunk felborulását jelzi, amit a túlzott inzulinlöket vált ki. A narancsbőrről, ekcémáról már nem is beszélve. A drága krémek helyett érdemes lehet kipróbálni a cukormentes életmódot.

4. ok, amiért érdemes a cukormentes életmódot kipróbálni

Ami sokszor az egyik legzavaróbb tünete a túl sok cukorfogyasztásnak, az az, hogy felszedünk pár vagy sok kg-ot. Ez sokszor hirtelen történik, és nem is értjük, hogy mi miatt történik, ugyanis csak néha megiszunk egy kis üdítőt, egy pár kocka csokit bekapunk, a rejtett cukrokról nem is beszélve. A finomított cukor viszont üres kalória, ami nem tartalmaz tápanyagokat. A folyamatosan ingázó inzulin viszont könnyen vezethet hízáshoz, az előző pontokban felsorolt okok miatt, amik egymás következményei és hosszútávon a cukorbetegség kialakulásához vezetnek. Ezért jobb még idejében belevágni a hozzáadott cukormentes életmódba.