A cukormentes étkezés egyre népszerűbb, pedig régen természetes volt, hogy nem viszünk be a szervezetünkbe mindennap finomított, hozzáadott és felesleges cukrokat.

Cukormentes cukrászda – Miért van rá szükség?

A túlzott, kontroll nélküli szénhidrát bevitel, főleg a finomított cukor, egészségügyi problémákhoz vezethet. Az inzulin szint fel-le ugrálásával nagyon megterheljük a szervezetet, és a zsírsejtekben raktározódik a felesleg, ami vizet von el a szervezettől. Ami pedig a legrosszabb, hogy a cukor súlyos függőséghez is vezet, ezért mindig több kell belőle, és nehéz a megvonása. A cukormentes cukrászda nem használ feleslegesen hozzáadott mesterséges cukrokat.

Cukormentes cukrászda - A cukormentes étkezés a mindennapokban

Sajnos egyre több mindenbe tesznek hozzáadott cukrokat, így nehéz rohanó világunkban odafigyelni arra, hogy kevesebb cukrot fogyasszunk mindennapjaink során. Amit csak „gyorsan be lehet kapni”, az általában cukros, hozzáadott adalékanyagokat tartalmazó élelmiszer. A magyarok étkezési szokásaira jellemző, hogy mennyiségből szeretnénk sokat, nem pedig minőségből. A cukormentes cukrászda népszerűsége megoldást nyújt a tudatos, mégis élvezetes étkezés kivitelezésére.

Cukormentes cukrászda – Túlzott cukorfogyasztás hatásai

A túlzott cukorfogyasztás elsőként a májunkat terheli meg, ugyanis a májban raktározódik a glükóz, ami felhalmozódik, ezáltal megduzzad a máj. Amennyiben a máj elérte a maximális méretét, akkor a glükóz visszakerül vérbe, zsírsavak formájában, ami pedig lerakódik különböző területeken a testen, majd a szerveken. A túlzott cukorfogyasztás megemeli a vérnyomást is, a vörösvértestek minősége romlik, a fehér sejtek száma pedig túlságosan megnő. Ezáltal a test ellenálló képessége romlik, valamint a B-vitain szint csökkenése által a vél baktériumok is elpusztulnak. A túlzott savasodás következtében a szervezet a hiányzó kalciumot a csontokból vonja ki, ami csontritkuláshoz, fogszuvasodáshoz vezethet. A cukormentes cukrászda választása kiváló, ha szeretnénk kicsit jobban odafigyelni az egészségünkre.

Cukormentes étkezés – Hogyan kezdjünk bele?

A friss zöldségek által sok rostot viszünk be, ami teltségérzetet okoz. Konzervekből, gyümölcslevekből válasszuk a hozzáadott cukortól menteset. A keményítőben gazdag zöldségek, mint a krumpli, a borsó vagy a kukorica helyett válasszunk alacsonyabb keményítő tartalmúakat, mint a sárgarépa, a paradicsom vagy a spenót. A finomított, fehérlisztből készült ételek helyett válasszunk teljes kiőrlésű gabonából készült dolgokat, illetve használjuk bátran főzésnél is a zablisztet, teljes kiőrlésű rozs- vagy tönkölylisztet. Fehér rizs helyett is válasszuk a tápanyagoktól nem megfosztott, barna változatot. A cukros italok helyett igyunk vizet, amit ízesíthetünk citrommal, gyömbérrel vagy teafűvel is. A hagyományos cukrászda helyett pedig a legjobb választás a cukormentes cukrászda.