A mindennapokba beilleszteni a tudatos táplálkozást nem egyszerű és sokaknak nem is elsődleges. Pedig nem is gondolnánk, hogy a feldolgozott élelmiszerek elhagyásával mennyi mindenben egyszerűbb, energikusabb és egészségesebb az életünk.

A feldolgozott élelmiszerek elhagyásának hatása – az első pár nap nehezebb

Az első pár napban, ahogy tisztul a szervezetünk a felgyülemlett méreganyagoktól, a sok sótól és cukortól, amit raktároz és amihez hozzá van szokva, elképzelhető, hogy jelentkezik fejfájás, folyamatos éhség és szorongás. Ennek mértéke és időtartama függ attól, hogy szervezetünk mennyire függője a finomított cukornak és a feldolgozott élelmiszerek fogyasztásának.

A feldolgozott élelmiszerek elhagyásának hatása – pár nap után minden jobb lesz

Mivel a feldolgozott élelmiszerek, a finomított szénhidrátok és cukrok által ingadozik a vércukorszint, csökkenhet az energiaszint és ingerlékenyebbek lehetünk. A feldolgozott cukrok csökkentik a szerotoninszintet, ami rossz hangulathoz, akár depresszióhoz is vezethet. Az örökös fáradtság érzet pedig a koncentrációt is megnehezíti. A túl sok feldolgozott élelmiszer és cukor által pedig az emésztésünk is javul, aminek következtében az alvásunk is pihentetőbb lesz.

A feldolgozott élelmiszerek elhagyásának hatása – javul az emésztés

A feldolgozott élelmiszereik nagy részének magas a nátriumtartalma, ami megtartja a vizet, ezáltal pedig dehidratáltak lehetünk, ami puffadáshoz vezethet. A kevesebb feldolgozott élelmiszer és több rost fogyasztása által javul az emésztés, ami által javul a közérzet is és energikusabbnak érezhetjük magunkat, főleg, hogy a testsúlyunk is csökkenhet és ideálisabb lehet.

A feldolgozott élelmiszerek elhagyásának hatása – betegségek megelőzése

A feldolgozott élelmiszerek elhagyása által csökken az állandó magas vérnyomás, a gyulladásos betegségek és a magas koleszterinszint, valamint a daganatok kialakulásának kockázata is.