A cukormentes étkezés ma már konkrétan nehezünkre esik, hiszen majdnem minden élelmiszer összetevői között megtalálható a finomított cukor, ezért szervezetünk is egyre jobban alkalmazkodik hozzá. Ezért egy cukormentes cukrászda megváltás lehet a tudatos étkezőknek.

Cukormentes cukrászda fontossága

A túlzott szénhidrát és finomított cukor bevitel függőséghez és egészségügyi problémákhoz vezethet, mivel az inzulinszint-folyamatos ingadozásával megterheljük az egész szervezetünket. A zsírsejtekben raktározódik a felesleges szénhidrát, ami elvonja a vizet a szervezettől sejt szinten. Egy cukormentes cukrászda ezért okosabb választás, ha egy kis ínyenc édességre vagy desszertre vágyunk.

A cukormentes cukrászda és ez a fajta étkezés összefüggése

Hozzáadott cukor egyre több élelmiszerbe kerül, így a rohanó hétköznapokban kihívást jelent odafigyelni arra, hogy ne vigyünk be belőlük a szervezetünkbe. Általában a gyorsan, útközben ehető élelmiszerek tartalmaznak cukrot és mesterséges adalékanyagokat, amitől később még több kell belőlük. Egy cukormentes cukrászda látogatása élvezetet nyújt, mégis minőségi tápanyagokat vihetünk be a testünkbe.

Cukormentes cukrászda – Mik lehetnek a túlzott cukorfogyasztás hatásai?

A túlzott cukorfogyasztás terheli az egész szervezetünket. Elsősorban a májat, ahol raktározódik a glükóz. Ha túlságosan megtelik és megduzzad a májunk, akkor a glükóz visszakerül a vérbe, zsírsavak formájában, ez pedig különböző területeken lerakódik a testen és a szerveinken. A vérnyomásunkat is megterheli a túlzott cukorfogyasztás, emellett a vörösvérsejtek minősége is romlik, a fehérvérsejteké pedig túlságosan megnő. Ezek által romlik a test ellenálló képessége, amihez nagyban hozzájárulnak a bélbaktériumok egyensúlya, ami a B-vitamin szint csökkenése miatt szintén romlik. A túlzott savasodás miatt a csontokból kivonja a kalciumot a szervezet, ami a csontritkulást és a fogszuvasodást is elősegítheti. Ezért a cukormentes cukrászda mindig jó választás.

Cukormentes cukrászda – Hogyan kezdjünk bele az e fajta étkezésbe?

A friss zöldségek nem csak azért előnyösek, mert tele vannak vitaminnal, hanem a rosttartalmuk miatt is. Ha konzerv vagy lé formájában választjuk őket vagy a gyümölcsöket, akkor válasszuk a cukormentes változatot. Amennyiben finomított, fehérlisztes ételt ennénk (ami hasonlóan viselkedik a testünkben, mint a cukor), válasszunk helyette teljes kiőrlésű gabonából készült táplálékot, vagy pedig zabliszttel, teljes kiőrlésű rozs- vagy tönkölyliszttel is főzhetünk. A fehér rizs helyett is érdemes a barna, tápanyagokban gazdag változatot választani. Cukros italok helyett ízesíthetjük vizünket gyömbérrel, citrommal, teafüvekkel is. A cukormentes cukrászda egy jó megoldás, ha kívánjuk az édeset, mégis egészségesen szeretnénk étkezni.