Nagy szerencsénkre az egészségesebb életmód iránti igény folyamatosan egyre nagyobb teret hódít magának, de hogyan is alakult ez ki és milyen hatással van ez az édességiparra?

Édesség utáni igény

Az emberek átlagosan körülbelül 30 kilogramm édességet esznek meg évente. Az édes vagy sós snackek iránti éhségünk tehát továbbra is nagy. Ugyanakkor növekszik a fogyasztók egészségtudatossága, és sokan elsősorban a cukorfogyasztásukat akarják korlátozni. Egy felmérés során a megkérdezettek mintegy 70 százaléka kijelentette, hogy nem figyel az általa fogyasztott édességek cukortartalmára, de körülbelül 30 százaléka szerint fontos a benne lévő cukor mennyisége.

Cukrászdák fejlődése

A cukrászdák elég gyorsan reagáltak erre a fejleményre, és emiatt egyre több cukormentes és csökkentett cukortartalmú terméket kínálnak napjainkban. A cukrászdák ezekkel a hiánypótló termékekkel gyakorlatilag trendet csináltak az egészséges táplálkozásból. Azonban még mindig körültekintőnek kell lennünk, mert az édesség fesztiválokon bemutatott édességek nagy része ugyanannyi cukrot tartalmaz, mint korábban.

Bio alapanyagú édességek

Az édességiparban a mérleg a biotermékek felé kezd elbillenni. Egyre több olyan termékkel találkozhatunk, amelyek összetevői többek között biogazdálkodásból származnak. Számos gyártó támaszkodik az úgynevezett szuperélelmiszerekre és az egzotikus édességekre is: például az acai gyümölcs és a nyírfacukor helyettesítik a korábban megszokott alapanyagokat.

Vegán édességek

Az édességgyártók egyre több termékeket kínálnak a vegetáriánus és vegán célcsoport számára. A vegán gumicukrok, csokoládék és a kekszek már régóta léteznek, de a termékválaszték folyamatosan nő. Az allergiások és ételintoleranciában szenvedők élete is sokkal könnyeb, mint a korábbi években, hiszen rengeteg laktózmentes és gluténmentes termék sorakozik már gyakorlatilag majd’ minden üzletben.