Kóstolta már az áfonya tortánkat és ízlett is Önnek? Elmondjuk, miért is olyan egészséges a torta fő eleme, az áfonya!

Az áfonya alacsony kalóriatartalmú, de magas tápanyagtartalmú

Az áfonyabokor egy olyan cserje, amely kékes, lila árnyalatú bogyókat termel. Több fajtája van, ezeknek a bogyós gyümölcsöknek általában a színük és az ízük különböző. Az áfonya kicsi - körülbelül 5–16 milliméter átmérőjű -, végén pedig pici „koronájuk” van. Amikor először megjelennek zöld színűek, majd érésükkor lilára és kékre mélyülnek.

Az áfonya az antioxidáns-tartalmú ételek királya

Az antioxidánsok megvédik a testet a szabad gyököktől, amelyek károsíthatják a sejtjeinket, és hozzájárulhatnak az öregedéshez és más betegségekhez. Az áfonya az összes gyümölcs és zöldség közül az egyik legmagasabb antioxidáns-startalommal rendelkezik. Az áfonya fő antioxidáns vegyületei a polifenol antioxidánsok családjába tartoznak, amelyeket flavonoidoknak neveznek.

Az áfonya csökkentheti a vérnyomást

Úgy tűnik, hogy az áfonya jelentős előnyökkel bír a magas vérnyomásban szenvedők számára, ami a szívbetegségek egyik fő kockázati tényezője. Egy nyolchetes vizsgálatban olyan embereket vizsgáltak, akiknél magas volt a szívbetegség kockázata, 4–6% -os vérnyomáscsökkenést észleltek napi 100 gramm áfonya elfogyasztása után.

Az áfonya segíthet az agy működésének fenntartásában és a memória javításában

Az oxidatív stressz felgyorsíthatja agyának öregedési folyamatát, illetve negatívan befolyásolva az agy működését. Az áfonyában található antioxidánsok hatással lehetnek az agy azon területeire, amelyek elengedhetetlenek az intelligencia szempontjából. Humán vizsgálatok is ígéretes eredményeket hoztak. Egy hatéves, több, mint 16 000 idős emberen végzett tanulmány megállapította, hogy a rendszeres áfonya- és eperfogyasztás akár 2,5 évvel késleltetheti a mentális öregedést.