A tél szerelmeseinek egyik kedvenc édessége a gesztenye. Gesztenyét mindannyian fogyasztottunk már valamilyen formában, de tudjuk -e, hogy milyen jótékony hatásai vannak szervezetünkre?

Az imádott gesztenye

A nyílt tűzön sült gesztenye sokunknak ugyanazt jelenti: a telet és a karácsonyt. Sok-sok karácsonyi dalban éneklünk róla, de a gesztenye megérdemli, hogy ne „csak” énekekben szerepeljen. Ezek a diófélék meglepő adag rostot, C-vitamint és fontos ásványi anyagokat, például rezet és káliumot tartalmaznak.

A gesztenye tápanyagtartalma

A legtöbb diófélével ellentétben a gesztenye kevesebb fehérjét vagy zsírt tartalmaz, mivel főleg összetett szénhidrátokat tartalmaz. Félreértés ne essék, ez nem azt jelenti, hogy híján van az alapvető tápanyagoknak: A gesztenye vitaminokkal és ásványi anyagokkal látja el a testet, tetőtől talpig.

A gesztenye rosttartalma

Mindössze 10 sült gesztenye tartalmazza a nap rostszükséglet 17% -át - ez egy jelentős pozitívum, tekintve, hogy a legtöbben csupán a napi rostszükségletünk felét visszük be. A szakemberek szerint a növényi eredetű élelmiszerekben található rostok hozzájárulhatnak az általános egészségmegőrzéséhez, csökkenthetik a koleszterinszintet és segíthetnek az egészséges testsúly elérésében.

A gesztenye remek C-vitamin forrás

Noha elsősorban az immunrendszer támogatásáról híres, a C-vitamin valójában támogatja az erek, a porc, az izom és a kollagén képződését is az egész testben. Az antioxidánsai továbbá megvédik sejtjeinket a szabad gyökök káros hatásaitól, és elősegítik a vas felszívódását és tárolását.