A banán rendkívül egészséges és finom.

A banán számos nélkülözhetetlen tápanyagot tartalmaz, amelyek előnyt jelentenek az emésztés, a szív egészsége és a fogyás szempontjából.

A banán olyan tápanyagokat tartalmaz, amelyek mérsékelték a vércukorszintet

A banán gazdag pektin-forrás. A pektin egyfajta rost, amely a banán húsának szivacsos szerkezeti formáját adja. Az éretlen banán keményítőt tartalmaz, amely oldható rostként működik. A pektin és a keményítő mérsékelheti a vércukorszintet étkezés után, így csökkentheti az étvágyat a gyomor ürítésének lassításával.

A banán javíthatja az emésztőrendszer egészségét

Az étkezési rost számos egészségügyi előnyhöz kapcsolódik, ideértve az emésztés javulását is. Egy közepes méretű banán körülbelül 3 gramm rostot tartalmaz, így a banán meglehetősen jó rostforrás.

A banán két fő rostot tartalmaz:

  • Pektin: A banán érésével csökken.
  • Rezisztens keményítő: éretlen banánban található.

A banánban található rezisztens keményítő elkerüli a vastagbélbe kerül, ahol a bélben lévő hasznos baktériumok táplálékává válik.

A banán segíthet a fogyásban

Egyetlen tanulmány sem tesztelte közvetlenül a banán súlycsökkenésre gyakorolt ​​hatását. A banánnak azonban számos olyan tulajdonsága van, amely miatt fogyásbarát étel. Kezdetnek a banán viszonylag kevés kalóriát tartalmaz. Egy átlagos banán alig több, mint 100 kalóriát tartalmaz - ugyanakkor rendkívül tápláló és tartalmas.

A zöldségekből és gyümölcsökből, például a banánból származó rostok fogyasztását többször is összefüggésbe hozták az alacsonyabb testtömeggel és a fogyással. Ezenkívül az éretlen banánok rezisztens keményítővel vannak tele, ezért általában nagyon tartalmasak, így csökkenthetik az étvágyat. Kóstolja meg csokis-banános tortánkat vagy lepje meg vele szeretteit!